fredag 3 januari 2014

BIM!!!

Vilken härlig start på 2014! Dagens King!

Nu ligger hunden vid mina fötter och sover, såå trött efter en lång dag på MyDog....först var det juniorhandling med dottern och sen en lång bedömning med elev, aspirant, examination mm you name it!

Domaren tyckte: Kraftfull stor maskulin hane. Tillräcklig bredd i skallen. Kunde vara kortare och mer utfylld i nospartiet. Utmärkt överlinje. Välutvecklad kropp. Utmärkt förbröst. Passande stomme. Goda vinklar. Rör sig med lätt och effektivt steg trots sin tyngd.

Jag är så glad och stolt för min fina King!


Tiden går så fort, förra året, hamnade knappt en rad här....King ställdes 5 ggr och fick 4:a placeringar. Tävlade ett par ggr i juniorhandling. Jag lovar det är inte lätt att ställa ngn annans hund och Gårdshundarna med sin integritet och måttliga intresse för främmande människor.... är knepiga.

King blev pappa till 7, självklart superfina, valpar i Norge med Klara! Spännande med den första kullen: att få se hur dom utvecklas. 4 hanar och 3 tikar, i alla färger.

Förhoppningsvis blir det en kull i Sverige om en månad! Vi håller tummarna!

Imorgon är det en ny dag med nya möjligheter!!!  Bilder? När jag kommer hem!

Inga kommentarer: