lördag 15 augusti 2009

Brukshunds klubb

Idag har vi varit på en brukshundsklubb som hade kursinformations träff. Det var trevligt. Vi var många som var där både medlemmar och icke medlemmar var välkomna stod det på hemsidan. Vuxna och valpar, bla en 4 mån gårdshundsvalp! ( Nga frågade vad jag hade för hund och jag börjar tro att knappt ngn vet vad en DSG är! Dom som hört talas om DSG har i de allra flesta fall aldrig sett ngn live!?)
Först berättades det om klubben och var det fanns för aktiviteteter. Sen blev det uppvisning av Agility, lydnad bla fritt följ, apportering. Iväg sändande till kon & sedan ruta! Pratades och visade olika typer av target. Duktiga tjejer och hundar! Sen fick alla som ville prova på. Min gissning är att det var nog många som anmälde sig till kurserna efter det!

Jag vill jobba mer med lydnaden och vill kunna klara LP1 till våren. Agility är också kul så där ska vi också träna mer! Det som skiljer på klubb och annan kurs är att det är striktare på hundklubben. Du måste testa dig in till agilityn och att få komma med på tävlingslydnaden krävs i princip att alla momenten sitter. Så nu sitter jag här och funderar, ska jag jobba vidare med lydnadsmomenten själv eller ska vi gå förberedande tävlingslydnad? Prova in till agilityn?
Fördelen med klubben är att det finns möjlighet att träna med andra... plus & minus....

Nää, ska hunden bada eller inte ikväll? Nyköping blir det imorgon, hundutställning! Håll tummar & sporrar!!! Slät etta eller första tvåan?

Inga kommentarer: