söndag 16 november 2008

Pompe gillar att retas

....med King. Idag la jag mig på soffan och King ville hoppa upp men vågade inte riktigt, han är rädd för att råka trampa på oss. Han har hoppat upp länge själv nu bara ingen liksom är ivägen.
Jag makade lite på mig så att han kunde hoppa upp och medans King funderade stylade Pompe och hoppade upp i soffan fast ifrån andra hållet, över soffryggen och ned i soffan! Då hoppade King också upp! Smidiga som två katter! Pompe är så duktig på att hoppa, tassarna hamnar exakt där dom ska. Han hoppar rakt upp i famnen på mig! Övning ger färdighet!
Idag kom första snön, i luften hann aldrig lägga sig tyvärr. Det ska bli så kul att se vad King tycker. Pompe är vår snögris, han älskar snö! Jaga, springa med nosen i backen och så är han ett riktigt snöbolls proffs! Han frossar i snö, och då behöver man gå ut ofta!
Ge oss mera snö och en vit vinter! För hundarna och barnens skull!!!

Inga kommentarer: