söndag 5 april 2009

13 månader

gammal är King idag! Vikt 9,3 kg. Pompe snart 9, dagsform: 11,3 kg

Idag har vi varit på Vardagslydnad. Hundens Hus ville ha hundar för att öva instruktörer på och det var kul! Alltid bra att repetera och jobba med störning. King gillar inte att bara stå / sitta och vänta, gäsp/yl, varför händer inget? Ska det vara så här trist ? undrar han? Kolla in alla andra hundar är spännande och kul! Alla faller för han söta ansikte!
När vi åkte tunnelbanan så var det några som undrade vad det var för ras och så tyckte dom att han var så fiin!

Nu har King låtit lakanen vara i ett par månaders tid, men sonens nästan helt nya fotbollsskor blev söndertuggade i vecka som gick. Nu kommer nog alla ihåg att stänga garderoben. Hur mycket tuggben kan han behöva ha framme för att låta bli allt annat? Några bra tuggtips för en kille som gillar lakan & läder?

2 kommentarer:

Lena sa...

Hallå där

Ja visst vore det fantastiskt. Och jag tror faktiskt att det är framtiden, som jag redan tjatat så mycket om. Maria hittade en liten undersökning genomförd på softcoated wheaten terrier. Länk till den finns på min hemsida, nyheter. Också ett litet material men med i stort sett likvärdiga slutsatser som det vi kom fram till.

Vad dom växer dina killar. Eska är ju en stor dam och jag hade hennes valp här idag, ett år och 14,5kg, en riktig biff. I högsta laget förstås men inte allra värst. Och det är ju det som är charmen och som vi önskar behålla, variationen, heterogeniciteten (inom rasstandarden) och friskheten. Å så hääärlig han är, helt fantastiskt mysig, gosig och genomsnäll. Blir så glad när jag får träffa mina bäbisar.

Ha en toppenvecka med vovsingarna.

//Bensbytjejerna

Egil sa...

Alla killar gillar väl lakan och läder?
;-)

Men några tips har jag väl inte, men ös på med mer godis så kanske han fattar?