måndag 13 april 2009

Påsk gnag...

King firade Påsk genom att gnaga lite på Husses nya skor...

Har du sett Marley? Världens värsta hund?
Jag tror inte att King kvalar in där, riktigt, men nu måste alla vara noga med att ställa in sina skor. Så trist, varför ger han sig på skor nu? Jag rensade i hallgarderoben igår, tog bort vinterskor & grejor och fram med vår & sommarskor, stängde dörren och husse kom hem ifrån jobbet och imorse låg skon i sovrummet...vi har fullt med tuggben, hårda klassiska vita tuggben, mjuktugg med trådar, Mjuka tugg på typ rep med plastdelar Kong, grisar, ankor, hönor, pedagogiska leksaker: plast med rep, en stor blå latex katt + lite några till och världens bästa lekhund Pompe.

Idag har vi tränat på att gå i långlina, kört inkallning ,övat på Sitt Stannakvar och Ligg. Jag gömde mig ett par gånger på promenaden och 2 gången hade King sån koll på att jag försvann!

Nästa grej att börja öva mer på är att lämna hundarna ensamma hemma. Pompe klarar det bra men King...han gillar inte att vara ensam. Jag har hört sägas att två hundar har inte sällskap av varandra utan att det är vi männískor som är flocken.
Någon som har lite bra övningstips?
Vi övade kort idag att gå utanför dörren och lämna hundarna inne, dom var tysta och vi gick in strax efter igen och så tränade vi en kort stund några gånger.

Det har varit skönt att vara lediga i Påsk, alltid lika kul att mysa och umgås med familjen. Barnen har ätit massor av godis! Idag satt vi ute och fikade på balkongen, så mysigt sååå!!!
Tack snälla Pappa (& Mamma) för hjälpen med att vårfixa med cyklarna!

PS Anna & Jazzo blev Bir i lördags, Grattis!

Inga kommentarer: