fredag 28 augusti 2009

Agility

King och jag har fått plats på brukshundsklubbens Agility Grundkurs 1. Vi ska lära oss gunderna och jobba utan hinder?!! Ett måste är att gå varje kurs i rätt ordning. Att vi gått en grundkurs förut, räknas liksom inte, för då var det en annan kurs utan för brukshundsklubben. Den gamla sanningen "Övning ger fördighet..." så blir det ifrån grunden. Det ska bli roligt! Framför allt så ger det framtida möjligheter till mer träning och träningskamrater! Det blir härliga höstkvällar utomhus!

På söndag är det gårdshundsträff igen efter sommaruppehållet. Det ska bli roligt!

Måste också bestämma mig för om jag ska ställa ut i Rimbo eller inte?

4 kommentarer:

Lena sa...

Tack så mycket, tänk att man kan bli så fånigt lycklig över ett körkort. Kändes i hela mig när han ringde mig på jouren och sa att det gått vägen.

Kul med gårdisträff, avundsjuk, och med agilitykurs. Ni får säkert skitkul. Klart du ska ställa ut snyggkillen. Ser fram emot bilder på snygga gårdshundar från allt kul ni ska göra. Ha det världsbäst.

Körkortsmamman

Anna Dahl sa...

klart att du ska ställa:))

Jenny Beckman sa...

Vad kul med agilitykursen, det är säkert ingen fara med att det blir en nybörjarkurs igen, alla instruktörer har ju sina knep så man lär sig ju alltid. Min kurs börjar inte än på ett par veckor men jag längtar!

Skogsstjärna sa...

Hur då köra utan hinder? Träna kontakt och handling då, eller?

du får berätta mer när du varit på första träffen!