tisdag 11 augusti 2009

Hösten är här?

Nästa vecka börjar skolan. Bladen gulnar och alla aktiviteter drar igång.

King är anmäld till Agility fortsättnings kurs. Det ska bli kul! Hunden flög över hindren i Tollarp så mer övning är på sin plats så får vi se om vi vågar oss på ngn tävlingsstart så småning om...

Lydnads kurs efterlyses! Jag skulle vilja hitta en "lagom" kurs med mer träning på lydnads 1:an och sen vidare. Inte helt lätt att hitta. Vi behöver träna, stadga och störning, och momenten. Vi vill ha ngn kursledare och övningskompisar. Ngn som har nga tips? Jag har inte hittat riktigt just den kursen som känns helt rätt...

Utställning blir det i Nyköping & Vallentuna och sen får vi vila oss.

Gårdshundsträffarna drar igång igen, mer info på Stockholms sidan. Kurs i kantarellsök & agility blir det med Stockholmarna på Hundens Hus. Göteborgarna ska ha en inkallningskurs - den verkar kul & bra tycker jag. Ngt för oss att ordna?

Dottern ska börja rida på ,prova på, och sonens fotboll börjar igen....hösten närmar sig med stormsteg...känns bra tycker jag. Det är så mycket roligt på G!!!
Vissa är mer spännande och lite jobbiga som det där med höftledsröntgen, patella och tandstatus det drar ihop sig, nästa vecka ska jag ringa och boka tid. Det börjar närma sig - en spännande höst...

2 kommentarer:

Anna Dahl sa...

ja nu är hösten här.I dagarna såg jag att påfågeltuppen tappat alla långa fina fjädrar.han gör alltid det på hösten och han har alltid rätt.Här blir det lydnads kurs fortsättning för mig och kitty .Synd att vi bor så långt i från varandra för jag behöver också en tränings kompis...

Jenny Beckman sa...

Jag håler med Anna, vi skall också gå tävlingslydnad och hade gärna haft en gårdisträningskompis! Detta året blir det mycket för oss också, även om vår röntgen blir om ett halvår ungefär. Mh hoppas vi också på såsmåningom, det blir ett MH i slutet av augusti i gbg, för tidigt för oss, men jag ska åka dit och titta, jätteroligt. Både Elsa och Åssborn skall gå!