onsdag 3 mars 2010

Anatomi

Hur rör sig hunden?

Jag har sedan sent igår kväll försökt att se hur mina hundar rör sig, hur är framställ och bakställ?
Vinklar? Hur ser rasstandarden ut?

I morse såg jag en hund som promenerade åt samma håll som jag den liksom flöt fram fast det var en mycket kompakt hund, såg bra ut. Tittade på nga hundbilder idag och jag tror att bilden förändrats, bakställ, framställ och vinklar?!!!

Gårdagens grundtips, titta på det benet i rörelsen som är stilla! (hur lätt är det???)

Alla hundar har samma anatomi, dom är bara olika stora.

En otroligt lärorik kväll som känns det, idag, förändrat eller gett mig en mycket mer nyfiken blick på hundar! Får se om det håller i sig, vi har 3 kurskvällar till. Så kul! Man ska titta efter effektiva rörelser= kvalitet!

Gerard är som en riktig "one man show"!

King flyter fram och Pompe är lite stelare....hur rör sig din hund?


1 kommentar:

Jenny Beckman sa...

Oj vad spännande det låter!!

Luma är ute ur allt vad skendräktighet heter och SKUTTSTUDSHOPPAR sig fram på gatorna. Svårbedömd tror jag...