onsdag 5 maj 2010

Veterinären





Igår morse var Pompes öga, rött svullet och kladdigt, så det blev att åka till Södra Djursjukhuset. Efter väntan i väntrummet, med frågor ifrån andra hundägare "Får dom hälsa? Nää svarade jag han har varit i slagsmål" så tittade den hundägren lite konstigt på Pompe som satt stilla och lungt och vänatde på sin tur...

Väl inne, Pompe var försiktig på väg in på rummet, han minns att det varit besvärligt förr, så färgades Pompes öga in med färg, men hornhinnan var oskadd. Sen mätte dom också trycket i ögat, sjunker trycket = tecken på infektion, med trycket var 18 som det skulle. Salva till ögat med lite antibiotika i 2 ggr om dagen i 1 dagar. Pompe står snällt på bordet och jag håller om honom lätt. Undersökningarna går galant och Pompe är världens snällaste hund! Han är otrolig!!!

King och jag har varit på agilityplanen och haft kurs idag. Två nya instuktörer ifrån Hundungdom som var trevliga. Vi hoppade bana, övade på kontaktfält och springa på balansbommens upp och nedfart, fast dom låg platt på marken, lite gunga och platten. Sen hoppade vi två olika boxkombinationer. En riktigt kul kväll fast det kom lite åska och regn! Jag hade mina farhågor eftersom King drog förra gången vi hoppade bana. Idag drog han mot den söta bruna lapphunden Puma, men den ena instruktören var blixtsnabb och ställde sig emellan. Lite läskigt tyckte King som la sig ner och sen kom när jag ropade. Han provade en gång till men även då lade han sig ner. Bra med "lite läskiga instruktörer".... sen gick det bra. Attans så snabb han är den lilla hunden!

Pompes öga, ser mycket bättre ut idag! Så skönt!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anna Dahl sa...

Stackars Pompe...pussa han från mig.Inte lätt när man börjar bli gamal.Folke börja bli dement och i dag hittade han mig inte när jag stod och kallade på han....

Annika sa...

Hoppas ögat snart e bra.Stakarn.
Ja kul att höra att nån annan smiter de gjortde Q med till sin taxvän.Men gick jättebra blir nog kul det här me agility :) första dan idag provat hopp o tunneln.
Men en slut vovve då vi kom hem o lycklig o se sin kompis hemma vilken glädje e ju inte van o vara ifrån varann.Ha det bra hälsa storebror.Qvintus o matte