lördag 11 september 2010

Sämre än sämst...


Inte ifrån idag...

Vi har övat lite på kvällarna King och jag. Momenten i LP1. Laddade ner en smart app till telefonen som räknar ner och efter 3 min så piper det. Grus, gräs, lekplats lite överallt, med lite störning eller mera... sen har vi tränat de andra momenten också. Apporteringen går inte alls om jag kastar den är den kul men inte annars. Men det kändes ganska bra, det satt liksom lite bättre än det dåliga momenten i Tollarp. Men det sprack på en gång, vi hamnade i 2:a omgången av platsläggningen och vår fläck av gräset luktade himmelskt, så gott att King var tvungen att resa sig och liksom cirkla runt och lukta precis som Ferdinand. Sen strosade han fram till tiken intill och momentet fick avbrytas. (Det är första gången har går till ngn annan, han brukar ligga och i värsta fall närma sig mig) "Den lilla busen" fick då inte vara med som tävlingsledaren sa! Den lilla busen, Stor byracka tycker jag... Tandvisningen en 9:a han reste sig upp. Sen var det lång väntan vi hade nr 11. Värmde upp och han gick fint väl inne på den ljuva planen så doftade det så gott så linförighet, tja knappast. Läggande under gång ganska så OK, Kings nya är att han lägger bakbenen bakåt och sträcker på sig. Inkallningen gick bra men istället för att sätta sig så snusade han lite innan han satte sig, men farten och riktningen var det inget fel på. Ställande= Ligga i gräset och njuta! Apporteringen hoppade jag över och Hopp blev det inget av med för King hade fastnat med nosen i backen och var knappt kontaktbar. Helhetsintryck= En hund med potential! ???? Egen summering, hemma sitter momenten men vi behöver jobba mer tillsammans med andra hundar gärna på gräsmatta med mycket dofter och gräsklipphögar. Ngn mer som behöver/vill träna? Min förhoppning om att slippa 0:or (utom på apporteringen) super sprack. Usch så besviken jag kände mig när jag åkte hem. Nu har jag tagit fram Med sikte på 10:an och ska leta rätt på ett gammalt boktips om lydnad som tydligen skulle vara riktigt bra och inspirerande. Tänker inte ge upp ännu (men snart...)
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jenna tycker i alla fall att King är bäst

Skogsstjärna sa...

Låter ju som Kasper på rallytävlingarna. Jag tror för vår del att det är bristande övning på främmande marker. Det är såååå mycket mer spännande borta än på vanliga träningsställena...
Men kämpa på, så sitter det nog till sist!

Jenny Beckman sa...

Nej ni får inte ge upp, jag tycker att ni är grymma. Jag håller med Eva och Kasper, känner igen hur svårt det är på ovan plats...
Apporteringen går åt skogen för oss också och bakbenen sticker ut åt alla håll....
Synd att vi är på olika ställen i Sverige, jag och Luma hade gärna tränat.
Vi tittar både i "Sikta mot 10:an" och "Lydnadsträning i teori och praktik" som är klickerträningsinriktad, väldigt bra tycker jag.