måndag 8 november 2010

Kallt & klart


November kaktus


Duktig Pompe


Hur länge ska jag behöva vänta?


52 blommor

Det är kallt ute, stjärnklart och så vackert!

Igår när sonen tränade fotboll så passade jag och hundarna på att träna lite lydnad. Pompe är jätte duktig på att sitta still och vänta...men när man ska träna att gå fot och det finns godis i fickan så är han sjövild. Pompe tycker att ge mig godis, ge mig godis han har så bråttom. Visst han går snyggt fot men han undrar hela tiden "var är mitt godis?"
King han tycker att det är helt onödigt att han ska sitta still och vänta, "ge honom hans godis, så kan jag öva lite istället" ylar han. Sitta stilla och vänta på sin tur är såå trååkigt... Vi tränade lite fot, läggande under gång och stadga. Sen hoppade vi runt skatebord gropens olika hinder och övade balansen och King hoppade upp, helt spontant på en mur som är rund upptill och promenerade glatt på den (muren är gränsen ned mot parkerade bilar, drygt en meter ner) då ville Pompe vara med och skulle stajla han också, muren är normal bred för att vara en mur så Pompe hoppar upp och lycka vända sig rätt för att promenera, tog ett par steg, tappade balansen och hamnade ner hos de parkerade bilarna....inte helt enkelt en mur och en hund på uppe och en nere, men jag fick hjälp av en annan fotbolls mamma som lyfte upp Pompe till mig!

Idag så har vi plockat och fixat lite hemma, börjar nästan längta efter lite julpyssel, pepparkakor och lussebullar och belysning på balkongen och i fönster. Glögg har vi redan hemma! Det är så gott efter en kall promenad!

Dagens boktips: Stäppens Krigare av Gonn Iggulden, handlar om Djingins Khan: Så bra!

1 kommentar:

Jenny Beckman sa...

Å murar och räcken är Lumas specialitet också. Så roligt och bra betalt i köttbullar brukar det vara också...

Jag har inte anmält Luma till My dog i år, tappade utställningssugen efter C-höften. Fast det är ju nu hon börjat växa på sig så egentligen är det väl nu jag skulle ställa henne.
Hursomhelst kommer jag vara där och glo på vartenda steg i ringen, det skall bli jätteroligt! Roligt om ni kommer ner!!!