måndag 1 november 2010

Stulna nr-plåtar

 
King i Tollarp

Igår morse när vi skulle på Gårdshundsträff så upptäckte vi att nummerplåtarna på bilen blivit stulna under natten.
Maken fick göra en polisanmälan och barnen och jag tog hundarna och åkte till Drottningholm. Många glada hundar med familjer precis som vanligt, lite smågruff här och där men mest en massa hundspring, småprat och glada hundar!
Vidare till polisstationen och få ut gula tillfälliga nummer plåtar. Hoppas mest nu på att det inte blir massa stul med trängselskatter och p-böter...håll tummarna att vi slipper bekymmer... nya bilen får vi om en dryg månad!!!

Nu ikväll har King och jag varit på Drop-in träning med Gerard O'Shea inomhus. Handling igen fast nu inomhus. Vi fick jobba hårt i 1,5 h. Men det är såå roligt!

& Kameran den har jag glämt hemma hos min syster, det är mycket nu......
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Anna Dahl sa...

i stan stjäl de nummer plåtar och på landet disel:))

Anna Dahl sa...

vist är det skit med folk som snor saker. Här jag bor har det varit en stöldvåg men att allt som diesel,spannar,trädgårdsmöbler,4-hjulingar,motercyklar, gräsklippare ja allt som är löst och går att sälja har de stulit.Skumma typer som kör omkring. Är så glad för Missy som redan kört i väg 2 skumma typer .

Jenny Beckman sa...

Men nummerplåtar, det har jag inte tänkt på att det kan vara attraktivt, men så klart med biltullarna blir de ju det. Usch! Hoppas ni inte får ngr problem.

Anonym sa...

Nu finns det särskilda skruvar som förhindrar stöld av nummerplåtar. Se www.minskylt.se