onsdag 23 februari 2011

Träningsgrupp

 

Kylan och snön ligger kvar ute, kanske blir det varmare i helgen?
Så i måndags började King & jag på en Tävlingslydnads-träningsgrupp på Hundens Hus. Så roligt och det var inomhus!
I gång i månaden i 5 månader och när vädret blir bättre kör vi ute. Började med platsliggningen och sedan fritt följ för att vår tränare skulle se hur vi hade det. Jag ska gå långsammare med King så att han får tänka och komma ihåg att sakta uin ngt före svängar och innan halter för att vara bussigare mot hunden. Ett bra tips var också att om man har en långsam hund, jobba i cirklar till höger så kommer hunden att öka tempot och får mera fart framåt och en snabb hund i cirklar åt vänster då får hunden lugna sig för att hänga med!

Förra veckan var det kursavslutning i Rallylydnad så nu har vi ialla fall provat alla nybörjarskyltar. Nu längtar jag till våren och lite värme. Jag är så trött på att känna mig småfrusen mest hela tiden...tänk långpromenader i ljummen solig kväll....
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anna Dahl sa...

så kul. ska snart börja lydnads kurs med Ebba men vi är ute. Det är någon vecka till så jag hoppas att det hinner bli varmare!!