lördag 5 februari 2011

Värsta mardrömmen

 

Efter en intensiv vecka med mycket på jobbet och sjuk, skrällhosta & feber, dotter så var det imorse till att kliva upp tidigt och åka med sonen på handbollsmatch. Sonen spräckte nollan och satte det första målet men det blev trots det 2 förluster men ändå ganska glada grabbar. Efter att ha köpt kalaspresent till em kalas och 5 guppi honor så var det så småningom dags för eftermiddagens kalas. Barnen lämnades och vi åkte vidare och köpte en ny matta till vardagsrummet.

Jag hämtade barnen och sonen sprang i snön och vi gick över gatan tillsammans och så hopp in i bilen. När vi var nästan hemma började vi prata om GPS och navigator i bilen så att vi skulle hitta till vårens fotbollsmatcher och upptäcker att sonen inte sitter i bilen. Dottern som sitter bak har inte sett honom och inte jag eller maken heller...PANIK var är han? Mobilen har sonen lämnat hemma, så vänd bilen och fort fort tillbaka, men inget barn. Maken går upp till kalaset men ingen son. Usch så tankarna snurrar...maken går hem, sonen kanske går men vilken väg?, och jag åker bilvägen. Stannar till när vi ser en annan förälder men Nej, dom har inte sett honom. Det kryper i hela kroppen... nästan hemma går en annan förälder med sitt barn och där är SONEN!!!! Ringer snabbt maken och berättar att vi hittat honom. "Jag satt och väntade länge och gick sen med kompisen hemåt och kunde bara hemnumret, såg ni inte att jag spottade ut en godis?"

Usch kämner mig som en hemsk mamma & Tack! Så glad!!!! Nu blir det avprickning i bilen....
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Oj vilken panik!!! En sådan tur att det var ett sånt odramatiskt försvinnande!
Hoppas ni får bästa lördagsmyset!

Anna Dahl sa...

vad skönt att allt gick bra. Jag glömnde Viggo hos mormor när jag körde hem från jobbet och kom ändan hem när mannen frågade om jag inte hämtat Viggo....fick vända och köra till Vinslöv igen och mamma undrade varför jag var så sen...