tisdag 2 augusti 2011

Första gången...

 
 

På förmiddagen på väg ut till Ingarö så i Nacka stod det poliser i vägkanten och en polisbil gled upp bakom mig, en snabb titt på hastighetsmätaren och jag förstod att det var kört...polisbilen började blinka så det var bara att snällt svänga in vid vägkanten och konstatera att jag blev stoppad av polisen... tog fram körkortet och klev ur för att prata med polisen. Jag fick blåsa och det var perfekt sa polisen, " jag har inte druckit en droppe sen i lördags" blev mitt ngt korkade svar. 108 kmh på 90 väg hade jag kört och jag hade blivit filmad innan jag hade polisbilen bakom mig, så det var bara att skriva under boten och erkänna. Han som blev stoppad innan mig hade blivit av med körkortet berättade den mycket trevliga polisen för mig, men jag hade inte kört så fort.... puh, vilken pärs. Mina föräldrar som vi träffade vid badet bara skakade på huvudet, åt mig.

Tack till min underbara man som tog det lugnt och gav mig en stor kram. Puss Älskling!

Jag kan bara krasst konstatera att jag har haft körkort i nästan 27 år och detta var första gången.... Ja jag körde sakta på vägen hem. Dottern satt i baksätet och hade örnkoll på hastighetsmätaren!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anna Dahl sa...

har också fått böter i sommar... blä!!!!!