fredag 12 december 2008

Fånga godis

Fångar din hund godis i luften när du slänger det till den?

Jag tycker att det är praktiskt: släng till hunden godis, vad händer? Pompe fångar godis precis hur som helst! King övar. Han får sätta sig ner och jag håller godiset ovanför och nu fångar han! Vi har övat ett tag så nu har jag ökat svårighetsgraden....det är inte helt lätt...kräver snabba reflexer!

Praktiskt om man är ute och går och vill belöna på lite avstånd. Går att stila lite också! Hunden kan också landa snyggt med en tass i varje hörn. Hunden har också koll!

Ha' en trevlig kväll & Lycka Till!

3 kommentarer:

Egil sa...

Korkad jycke!
Jag slänger godiset mellan ögonen på´n.
Sedan snor Pompe godiset på returen!

/Husse!

Anonym sa...

Han är ju husses hund!!!!!
Matte

Jenny Beckman sa...

Å vad roligt, jag håller på att öva precis samma sak med Luma, hon får det i pannan och fattar än så länge ingenting. Min förra hund var grym på detta och jättebra, som du säger, att tex kunna belöna på ett roligare sätt på promenaden ... Men skam den som ger sig!!!!