torsdag 3 december 2009

Balansboms-nörd

King älskar Balansbommen! Han går lugnt/snabbt och metodiskt och stannar till så fint på kontaktfältet, i slutet, innan han går vidare. Så fort King fick en chans så var han där och gick! Han kom ihop sig med en annan hund som skulle prova, King tycker att det där är mitt hinder, bort med dig. Vi kanske kan sätta upp en skylt "King's hinder"?

Idag övade vi plattunnel, Balansbom, övade UT kommando runt en pelare (Han fattar direkt!), slalom och sen en bana på 6 hinder, och King hittade på ett bonushinder som avslut - jaaa Balansbom!!!! Vi hoppade banan 2 ggr med olika handling.




Trött men mycket glad hund efteråt!
Balansbom kan jag även använda som belöning, mycket värdeladdat hinder! Blir en väldigt bra störning också.....

Tokiga hund, fatta tycke så för ett hinder, det är MITT!
Jag vet vad som står på Kings önskelista!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anna Dahl sa...

Fy vad jobbigt att slå in balansbomen som julklapp:))

Jenny Beckman sa...

Vad kul att prova på olika handlingssystem! Förstår på mina vänner som håller på aktivt att det kan vara en hel vetenskap...
Balansbom är en fin julklapp! Med jätterosett till snyggaste chokladhunden.

PS, Lumas helsyster Lilli som Martina har kvar, är röntgad nu, med hd-resultat A. Puh, det var otroligt skönt att höra. Luma blir röntgad till våren efter hennes löp har jag tänkt...