tisdag 6 juli 2010

Diskning * 2

Idag blev King mätt är som vi visste en medium hund = 35-43 cm hög! Nu har King också en tävlingsbok i Tävlingsboken.

Första starten i Agility s-formad bana men hopp, långhopp, A-Hinder, sväng, hopp balansen sväng med hopp i svängen, platttunnel, slalom, sväng med svängd tunnel ,gungan , rak tunnel sväng och sen snett hopphinder 3 stycken och efter det tredje sväng ta de två andra sneda hindrena och sen snett framåt och avslutande hinder snett åt sidan! (om jag nu minns rätt)

Början var inget problem, sen en liten runda utanför planen, vippbrädan här flög King ner ett stort HOPP, det gjorde många hundar,( den var tydligen lite baktung och slog över sent) men sen borde jag följt med hela långa tunneln men jag trodde att han skulle välja mitt håll men han tog åt höger istället för vänster så han hoppade över tunneln....

Andra starten, Hoppklass, var en mer serpentinlik bana där flera hinder hoppades åt olika håll, kul men lurigt. Här klantade jag mig ordentligt, jag gav King en godis innan jag lämnade honom och blev diskad. Vi hoppade ändå och King tyckte att det var superkul, så efter hopp hopp hopp, svängd tunnel vänd tillbaka hoppa mitt hindret igen och sen plattunnel, slalom så blev det King väljer hinder själv för livet är superkul!!!!

Det var riktigt kul, så nu måste vi öva mer och anmäla oss igen. King tycker att det är så roligt!
Kul var också att träffa våra kurskamrater, Millie & Nero som var snabba, duktiga pudlar och de fina gårdshundarna Tuff och Maja!

Det kom regn också men det var skönt efter att ha tillbringat förmiddagen på stranden i solen.
Där fanns ett svan par med sin söta duniga unge och pappa svanen var gigantisk, bild kommer senare när jag skickat den ifrån telefonen, jag har aldrig sett en sådan stor svan! (Säger nog inte så mycket för jag är inget svan proffs....)

Nu sover King sött för han blev så trött efter att ha hoppat, sprungit!

Inga kommentarer: