söndag 4 juli 2010

Tropisk hetta= Trötta hundar


Det fläktar


Vad händer?


Under markisen


Halvskugga

Nu blir det inga långa promenader hundarna är för trötta i värmen.
Det är för många som badar så det går inte att låta hundarna svalka sig med bad. Barnen däremot simmar, hoppar och leker i vattnet. Själv håller jag mig i skuggan för jag lyckades bränna mig ordentligt i fredags, trots solkräm, men jag hade missat lite, och visst fick jag färg även där jag smörjt mig...imorgon ska jag smeta på 50 på både barnen och mig själv.
Det är både bra och dåligt att det blåser lite, det svalkar men är lätt att bränna sig, men det svalkar skönt i skuggan!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Det har varit samma här på västkusten. Hundarna så trötta i värmen. Idag har det lättat däremot-äntligen!

Annika sa...

Härligt med värme kan ni inte skicka hit lite:)Gått en skogspromenad o myggen helt galna stakars vovvar:(Tack storebror du håller sporrar för mig på lör blir de utställning.Ha det gott i sommarvärmen.//Lillebror m matte.