onsdag 14 juli 2010

Knähund


Nära ska en Gårdshund vara


Visst är det mysigt att sitta och läsa och ha en hund i knät!


Husses hund!


Sitter någon i soffan så sitter han garanterat bredvid! Kolla så han sitter, på hela rumpan!

Detta sägs vara en ras som gillar närhet och visst är det så! Männsikor finns väl för att man ska vara nära intill? Bokläsarens bästa vän måste vara en DSG?!!!

Sonen har läst ut 3 manga böcker och fler är beställda. En bok kostar 69 kr i bokhandeln men bara 44 kr på nätet. Dottern läser hästböcker och jag läser det mesta. Dagens utlästa bok blev den spännade "Blå Gryning" av Ann Cleeves. Mer lättsmält är Marian Keyes pocket "En förtjusande man" som var snabbläst och rolig med lite mer ovanlig vändning ! Maeve Binchy's " Tänd ett litet ljus" som utspelar sig 30-60 tal var också bra! Sophie Dahl " Leka med vuxna" & " Hallonbåtsflyktingen" av Miika Nousianen var mer sådär.

Jag köper ofta pocket böcker, 4 betala för 3, som jag sen byter med min syster och när böckerna sen kommer tillbaka så brukar jag ge dom till ngn annan... recycling...

Maken har gått över till ljudböcker men jag tycker att en bra bok, med en hund bredvid, under markisen på balkongen är svårslaget!

I väntan på att bokpaketet ska dyka upp på Konsum så börjar jag nog på " Den farliga leken" av Mari Jungstedt! Är den bra?
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anna Dahl sa...

jag lyssnar på ljudböcker. Men läser också.väntar också på ett paket på posten med böcker.

Lillebror sa...

Hej och tack för grattiset:) kul att läsa böcker. Har jag oxå gjort håller med dej läsa en bok o ha en mysig hund brevid. Gubben min lyssnar oxå ljudböcker till o från jobbet han penlar varje dag o här hemma när han går me vovvar el gör något de e bara de man får skrika man tror han har lurar i jämt:)
Så mysiga badbilder här kan man knappt bada :( sån kyla jag hoppas Qvintus kommer att gilla att simma.
Ha en fortsatt bra sommar //Annika m grabbar