måndag 9 augusti 2010

Data problem


Så nära men ända så långt borta...


Liten och väluppfostrad, stor hund=ligg på rygg


Det enda som är still är leksaken på golvet


Bråttom, bråttom!


Vi har dataproblem hemma. Imorse så startade inte den den ena datorn och självklart den som vi använder mest. Min man är lite sur på mig för senast igår påpekade han att jag sparat fel när jag laddat ur bilder ur kameran. Alla bilder är sparade i min lokala profil och inte på nätverket...och attans också så fick vi problem nu med datorn...den startar men skärmen är svart.
Ikvälls solen så såg jag start sidan så det blev till att sitta framför datorn men en ficklampa ( precis så dumt som det låter) och börja med att hitta muspekaren på skärmen, den vanliga musen funkar inte heller och musplattan är inte så enkelt som det låter...och när muspekaren var hittat försöka att följa den med ficklampan.... för att hitta till kontrollpanelen och sen försöka att göra en återställning tills före problemen... Funkade även om det tog lång tid och jag lyckades tappa bort musen och fick leta igen...men det hjälpte inte..datorn funkar men skärmen är SVART och vi lyckades inte koppla ihop den med en stationär dator. Kan det hjälpa med en starkare ficklampa?


I denna dator som jag använder nu så tittade jag på gamla bilder och hittade nga roliga! Nu undrar jag bara en sak, kan någon ordna så att det inte regnar i Skåne till helgen? ???
Posted by Picasa

1 kommentar:

Lena sa...

TJOHOOOOOO GRATTIS till 4Bhkl med CERT till snygga killen. Vilken lycka. Det är någonting det att placera sig så långt fram på gårdisvärldens största utställning. Så duktiga ni ÄR! Så synd att vi inte kunde vara med och heja och hurra. Men glada är vi det ska ni veta!
//Bensbybrudarna