söndag 9 januari 2011

Mot Stockholm

 
Äntligen hemma, då sover King så gott

 
Posted by Picasa


I två dagar har vi hängt runt ring 14, gått runt och tittat på alla pryttlar, tittat på militärhundar som fångar brottslingar, letar vapen mm mm! Snövit med hundar! Nya varianten på Freestyle, Heja Linda & Holly! & många upplevelser & träffat massor av trevliga människor & sett många fina hundar!

Vi tåg spårvagnen till centralen, premiär för King men det gick fint, och tåget gick som på räls hem ...haha...

Dagens kritik, domare Jahn Stääv: "Bra huvud, aningen långt nosparti, korrekt bett, bra skuldra rygg och kors. Välutvecklad bröstkorg, mkt goda rörelser fint temperament". Öppen klass kv 1, kk 1, ck och Bhkl 2.

Grattis till Tiger som vann och knep certet!!!

6 kommentarer:

Siw, Titus, Elliot sa...

Ja det gick ju bättre än i går. Inte så illa med 2 bhkl. Kingen är ändå bäst tycker vi här uppe i norr!!!! Visst är Gbg ganska mysigt. Jag har bott där i fyra år. Därifrån har jag också mina allra första upplevelser från hunduställning på Svenska Mässan. Det var 1966 då jag blev fullkomligt störtförälskad i en rottweilerhane som senare kom att bli pappa till min första egna hund Cools Chief, den goaste och snyggaste rottweiler man kunde tänka sig. Jag kommer ihåg att jag stog i flera timmar och tittade på Odels King som han hette, på den tiden satt hundarna i boxar under den tid de inte var i ringen. Odels King blev svensk champion och exporterades till Tyskland som avelshund!!!

Jenny Beckman sa...

Vad kul det var att träffa dig, Saga och King! Jag hann precis se er vinna öppenklassen innan jag sprang hem till Lumapuman som var ensam, kändes lite surt att inte hinna se hela tävlingen när allt var så försenat. Bra att ni hann med tåget!
King var så snygg och glad hela tiden, stilpoäng!

Charlotte, Russin o Myran sa...

Kul att träffa er på My Dog!
Som du vet är King en självklar vinnare för mig, en riktig snygging! Härligt att det gick bättre på söndagen i allafall:)

Lena sa...

STORT GRATTIS till fina resultatet. Nu var det nära ögat att andra certet kom neddimpande. Nåja det är bara en tidsfråga, snygga killen! Ha en riktigt god fortsättning så hörs vi!

Kristine sa...

Hei!

Kjempekoselig å hilse på dere i Gøteborg! King er kjempeflott, grattis med 2.plassen :)


Kristine & Aridgeocrat´s Miro

Jenny Beckman sa...

Ja, Borås i sommar tror jag är en bra utställning för mig och Luma, det var grymt trevligt (och otroligt varmt) när vi var där sist....