torsdag 5 mars 2009

Grattis King, 1 år idag!

Grattis King, Knatte & Kaisa-Fia! & en hälsning till pappa Frej & mamma Skipper!

Vi har firat med 2 nya leksaker en stor blå katt och en ny gris i mellanstorlek. Ett varsitt stort gott tuggben till hundarna och barnen sjöng för King i morse!
På kvällen fick King sin 1 års vaccination, parvo/valpsjuka/hepatit/kennelhosta och när vi kom hem så blev det leverpastej!

King är nu anmäld till "Lilla Stockholm" i påsk!

Bilder på snyggingen kommer i helgen. Dagsvikt knappt 10 kg!

Grattis till den allra finaste 1-åringen!!!!!

4 kommentarer:

Lena sa...

GRATTIS King, ett år, tänk vad fort det går. Hoppas du firade din födelsedag med mycket skoj och massa gott. Här blir det kalas i april då våran racerräka blir ett. Snart dax för röntgen, huvaligen, men det måste ju göras. Vi ser fram emot bilder på snyggingen. Ha en toppenhelg, vi hoppas på goväder.
//Bensbytjejerna

Skogsstjärna sa...

Grattis!
Kasper vägen oxå knappt 10 kg - 9,4 kg sist jag vägde. Vid kastreringen tyckte sköterskan att han var lite "krallig" och att jag skulle vara försiktig med maten nu. Visst kan kastrering ge en viktökning, men ... hmmm... inte väger Kasper och King för mycket? De jämförde nog med en JRT i vanlig ordning...

Skogsstjärna sa...

JAG jämför givetvis inte med en JRT, men jag misstänker att sköterskan gjorde det. De hade en plansch med normalvikter för en del vanliga hundraser (dsg var inte med). JRT låg där på 8-10 kg, tror jag, ett par kg under dsg, alltså.
Idag blir det viltspårning! ;)

Jenny Beckman sa...

Grattis King til Ett år!!! Jag har också en gris som jag gillar jättemycket, fast min matte säger att jag har juckat sönder den? Förstår inte vad hon menar!
Hälsningar från Luma