lördag 21 november 2009

Regniga kvällar



King i Tollarp, hälsar på Tindra bakom syns bror Nipper!



Det har varit regning o mörkt hela veckan så ngn hundträning har det inte blivit.

Idag ser det ut att bli soligt så idag måste King & jag träna. Klorna ska nog få sig en omgång också. Dom växer som ogräs, så tången kommer fram en gång i veckan.

Bilen var på service i torsdags och startade lite motvilligt igår när maken oåkte tur o retur till jobbet. Jag handlade lite mat på vägen hem och skulle bli bilhämtad, men skrället startade inte. Ringde Falck, så glad att jag förlängde i augusti!, som nog trodde att det var batteriet, så bilen startades med kablar och det gick bra. "Åk nu i minst 40 min så att det laddas upp igen" så hopp in i bilen och åkte en tur till ena systern. Kom hem med bilen är lika död igen...

Så idag blir det bilbärgning, hyrbil, ridning för dottern och barnen ska på kalas ikväll...får se hur det blir med sonens fotbollsträning på fm... så irriterande. Undra vad som hände på servicen? Eller är det en olycklig slump? Eller är bilen ledsen för att vi funderar på att byta?

Imorgon blir det Gårdshundsträff på Drottningholm och det ska bli soligt!!!

Helgens dilemma: Vad ska vi köpa för bil? Plats för två barn och två hundar?
Helst ingen kombi, vi har alltid klarat oss undan...

1 kommentar:

Jenny Beckman sa...

Å det är så himla tråkigt när bilen inte funkar.Det är då man inser hur mycket man verkligen behöver sin bil. Själv har jag ett avgasrör upphängt i en lampsladd just nu....