måndag 6 oktober 2008

7 månader

7 månader gammal väger 8,5 kg. Pompe år drygt 8 och väger 11,5.
Om ca 2 å är King nog färdigt växt i kroppen. King är ngt lägre än Pompe och "spinkig" som en gårdshundsvalp ska vara. När slutar dom växa på höjden? King får gärna bli lika stor som Pompe är. Frej, Kings pappa är i samma storlek. En tjusig kille är han också!

Vad finns på på King's meritlista?
  • Avbitna högtalar kablar
  • Gnagd dörrlist
  • ca 4 Polly dockor har fått sätta livet till....
  • massvis med Polly kläder...
  • 2 söndergnagda påslakan men bara lite i kanten....
  • söndergnagda örngott och minst ett lakan
  • Gått valpkurs
  • 3:a med HP på utställning
  • Skriker efter kaniner räcker med att han ser en ute....stillasittande också...
  • Fågelhund - hoppar i drickat efter änder!
  • 50 st små tuggben (100 st i påsen som nu är tom) + många andra sorters tuggben...
  • Grävt i krukorna på balkongen
  • Formklippt växterna som satt i krukorna, klippt topparna...
  • Hallmattan finns inte längre
  • Gillar aktiveringsspel
  • Varit på 3 Gårdshundsträffar
  • Går Unghundskurs på Hundens Hus
  • Älskar barn
  • Pussas mycket
  • Kan vara ensam hemma en stund
  • Sover mitt på golvet oavsett om det är lugnt eller full fart
  • Leker gärna med ballonger och blir inte rädd när dom smäller
  • Älskar bus och lek med Pompe (som är smartare genar tex vid lek och får tag i King)
  • Är världens bästa och Gulligaste King!!!!

Pompe är en tjusig, lugn och sansad kille som har allt tålamod som finns och behövs, underbart temperament, tänk om han varit fulltandad, vilka valpar det kunde ha blivit?

Jag upphör aldrig att facineras av hundarnas ork och energi. Vilken omväxlande lek när dom leker - jagar-jagas, brottas och bits....om och om igen....

Det har varit en händelserik vecka, barnen har fyllt år och vi har firat hela helgen! King och jag övar inför hundkursen och King är så följsam!

Ja- det blev en hamster! Snöboll! Pompe är sugen och håller koll men King han har ingen koll - ännu!

2 kommentarer:

Carina sa...

Tjena Kungen! Du har lyckats tugga söder allt möjligt, jag har bara börjat tugga på vardagsrumsbordets ben och testat ett par sladdar.Men det får man inte säger matte, fårstår inte varför det kliar ju som bara den i munen. Tuggben går väll med det är inte lika roligt. Vi syns när jag fått min 12v spruta. Från din Prinsessa Jenna.

King sa...

Självklart kan jag lära dig en massa bus! Sladdar är ganska OK, jag har bara haft av Husses högtalarsladdar, inte så mycket kräm i dom? Är vi värre än bröderna bus?
King