fredag 9 januari 2009

20 - topp!

Tänk för första gången ligger rasen på 20-i topp listan...
Roligt att så många är intresserade av denna fantastiska ras!
Förra året var nog rasens stora genombrott, FCI godkänd och allt.

Nu pågår uppföljningen av RAS (rasspecifika avelsstrategi) och hoppas
att dom som jobbar med det, inom rasklubben, kommer fram till ngt bra.
Det är viktigt att jobba långsiktigt med med aveln så att den sker så sunt
och genetiskt uthålligt som möjligt.

Tänk om alla kunde hjälpas åt för att nå dom enkla målen!

3 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Hej igen, vad härligt att det gick bra för er att tälta i Tollarp! Jag har frågat alla jag stöter på om just det, hur det funkar med en hund som faktiskt larmar ibland. Men alla har sagt att det var lugnt på tältplatsen och att de fick sova... Jag hoppas verkligen att jag kommer till Tollarp, det verkar så roligt. Träffade Martina på mässan, Frej var jättefin såklart, tror att jag även såg Kings bror, en riktig snygging det med!

Lena sa...

Hallå där
God fortsättning till er med. Jag är klar med min del av RAS alldeles strax. Håller just nu på att gå igenom det hela en sista gång. Otroligt spännande, det mest frapperande är det enorma genomslag som RAS fått och dess positiva effekter.

Jo hon är en mjukis, men mjukast av alla är hennes mamma, hon är som en bomullstuss. Inte riktigt gårdshundsaktigt med sån tjock och mjuk päls men hääääärligt. Ha en toppenkväll.

//Bensbytjejerna

Jenny Beckman sa...

hej igen, nä, det går inget bra alls med godiskasten, hon kan fånga en leksak i luften, men godis? Näpp!
Men vi kämpar på!