söndag 13 september 2009

Hösten snart här

Det börjar bli kyla i luften. Snart dags att gå ner i källaren och ta fram kartongen med höst & vinterskor.
Idag var det ny fotbollsmatch, sonens lag vann med 5-1 mot Djurgården. Vilken glädje att se alla glada grabbar! King tyckte att det var fest för matchen spelades på Kanin-plan, och kaninerna hade lagt ut naturens egna godis... Usch, lite äckligt men vad göra förutom att träna lite stadga?

Om en dryg vecka börjar agility kursen och vi ska också få prova in på lydnadskursen.

Igår kom Pompe & King ihop sig, dom hade fått varsitt tuggeben gick och lade sig på mattan och efter en liten stund så kom dom på att dom låg för nära varandra. Pang och vad dom låter. Jag lyckades inte sära på dom, men maken kom upp och fick tag i Pompe. Jag lyckades få ett litet bett i handen, gick inte hål, men är lite svullen. Det är inte kul, men nog ofrånkomligt? Igår gick dom förbi varandra på håll, men idag är allt som vanligt igen! Det brottas och jagas.

Nu ligger King och sover ihoprullad på mina svala höstfötter! Pompe vräker sig i sängen!

3 kommentarer:

Anna Dahl sa...

Tror att det är så att vissa saker kommer man inte i från och de kan bli ovänner över.Mina hundar slåss aldrig,men jag skulle aldrig ge Robin mat i hop med de små.Han skulle utan tveka bita dem för att komma till maten.Inte heller märgben då får de vara åtskillda.vanliga tugg ben går bra där i mot:))Robin är ju lägst i rangordningen här men han glömmer sig när maten kommer fram och då smäller det.

Anonym sa...

Hej
Vill bara säga att jag är jätte glad att ni skriver så possitivt om douglas,jag blir rörd ska ni veta.Lycka till nästa utst.
kramiz Karin/Douglas

Jenny Beckman sa...

Hej, våra tikar har också smällt ihop när det är riktigt goda saker framme, som tex grisöron och knorrar. Numera får de alltid godsakerna åtskilda från varandra.