lördag 26 september 2009

Tack & Grattis Fia!


Tack för alla gratulationer!

Känns så härligt Hd B, Patella ua & alla tänder sitter där dom ska!!!!

Vi har idag börjat på Förberedande Tävlingslydnad på brukshundsklubben. 10 ekipage är vi och det blir spännande lördagar. Hemläxa läsa i På sikte mot 10.an och öva på platsläggandet. Hunden ska ligga kvar och inte misslyckas, tänk på att belöna när hunden ligger ner! (Annars skyndar den sig upp i sitt.) Smart gårdshund fattar att det är så även om man belönar när den ligger ner, eller hur King? Så nu blir det cirkelträning och ligg för hel slanten... Vila är också viktigt!


Bland alla grattis så kom också ett meddelande ifrån Ingela och Fia, King's fina syster, dom har tagit LP1 idag!!!!
Grattis så Fia till 192 poäng i Mullsjö och tjusiga LP1!!!!

Vilken härlig dag!!!!!

1 kommentar:

Helena o Nila sa...

Jodå jag funderar starkt på en till liten varelse =)
Har tänkt skaffa en liten längre fram i tiden när Nila o jag är mer eller mindre "färdig-kursade".
Nu blev det så att jag ramlade över en kull med en stamtavla jag inte kan säga nej till. Det blev bara - WOW, en sån vill jag ha!!!!
Men, leveransen är planerad till nästa sommar o mycket kan hända på vägen. HOPPAS dock att det blir som jag vill! ;)