lördag 3 april 2010

Slalom

Nu jobbar King & jag med slalomet, vi har jobbat förut, men nu ska vi få till ett bra slalom. King kan grunden det gäller bara till få till flytet. Vi kör korta pass med mycket glädje. Igår började vi och fortsatte idag, går jag bredvid och nu tar han 4 pinnar med lite hjälp. King kan, det gäller bara att jag ska ha koll på vad jag ska göra... vi jobbar på och försöker köra 1 kort pass om dagen.

Imorgon ska 19 hundar ställas ut på "Lilla Stockholm". King debuterar i Öppen klass så nu hårdnar konkurrens ytterligare.

Vårens förhoppningar:
  • Första certet
  • Tävlingsstart i Hoppklass i agility
  • Tävlingsstart i Lydnadsklass 1
Vi har lite att jobba på!

Vad hoppas/jobbar du på?

Glad Påsk!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hej!
Då ses vi imorgon! I samma klass;)
//Sofia & Gimson

Anna Dahl sa...

spännande ska själv också börja med agility så nu har jag också börjat med slalom här hemma:))

Sofia sa...

Tack för grattiset, och grattis till er också. Snart blir det cert till King oxå;)