onsdag 28 oktober 2009

1:a råttan!?

King tog en råtta idag säger maken lugnt när jag kommer hem idag?????

"Vi såg en råtta, King skrek och pep, och jag släppte efter lite på kopplet, det gick blixtsnabbt, han skakade på huvudet, spottade ut den död, tog upp den igen och släppte den, sen var han helt ointresserad av råttan."

(Usch så äckligt, min söta lilla hund, nää jag vill inte ha en puss....)

Pompe brydde sig inte, dottern tyckte synd om råttan, och maken hade föst in råttan i en buske. Tänk så snabba dom är hundarna, går på ren instinkt, imponerande och lite skrämmande. Det finns många råttor i staden och det läggs ut mycket råttgift, otäckt helt klart.

Även om vi bor i stadens utkant så finns det många djur som bor här, råttor, kaniner, skogsduvor, igelkott, ekorrar och vi har till och med haft rådjur i parken. Maken såg också räv i somras, ingen skröna han var inte ensam om att ha sett den! Så ska vi inte glömma alla vanliga fåglar och mindre vanliga typ Häger. Nära city men ändå mitt i spenaten!

Kursavslutningen då? Inkallning 30 meter, nästan framme och ska vända om så kommer King springande..... Inkallning med störning: Inga problem satt klockrent! Samtidig inkallning 4 hundar, 30 m, igen nästan framme och med hög fart efter kommer, visst ja King! Passivitet med störning, Godkänt!
Hmmmm, Belöna att han sitter kvar, inte själva inkallningen, blev tipset.
Nytt prov i mitten av december. Extern belöning ska jag också testa. Vi får trösta oss med att det startar ingen fortsättningskurs förrän i april.....

1:a råttan, fy usch så äckligt!

2 kommentarer:

Anna Dahl sa...

Vilken tur att King äntligen fått smaka på råtta:))Mina jagar både möss.sork,mulvad och råttor.De är så stolta när de lykas ta något.

Jenny Beckman sa...

Grattis till RÅTTAN! Det är ju jätteduktigt av honom, inte så äckligt, han spottade ju ut den!
Luma tar sork och möss, ingen råtta ännu, hon blir också jättestolt när hon lyckats med sin jakt!