tisdag 13 oktober 2009

74 p


Nu ikväll, 2 mån senare hittade jag protokollet ifrån Lydnadstävlingen i Tollarp!

Jag har letat efter en puk-kod, lyckades spärra Internetkortet i helgen och jag hittade inte koden men protokollet! Inte lätt med alla koder man ska hålla ordning på...

Tjaaa Tollarp Lydnadsklass 1, varje moment efter svårighetsgrad (Koff) * betyg = Poäng
Platsliggning 3 * 0 = 0 (King kröp omkring och kom sen till mig, Stackars Humla bredvid)
Tandvisning 1 * 9 = 9
Linförighet 4 * 7 = 28 (Trängning vä sväng, sen sitt, sitter ej)
Läggande 2 * 0 = 0 ( Efter i start, stannar)
Inkallning 3 * 0 = 0 (Startar innan inkallning)
Ställande 3 * 5 = 15 (Sen start)
Apportering 1 * 0 = 0 (Tar ej apporten)
Hopp ö hinder 2 * 7 = 14 (Slarvigt avslut)
Helhetsint 1 * 8 = 8 (Tar för mycket i hunden)

Totalt 74 p. För att få 1:a pris krävs 160-200p, 2:a pris 140-159,5p, 3:e 100-139,5p

Tjaaa, vad säger man? Ingen strålande debut utan vi har lite att jobba på... Jag är ändå nöjd, King hade varit i & suttit bredvid utställningsringen hela dagen (Stålande resultat) han var ganska så trött, han är allt en liten pärla! Nu jobbar vi vidare, tillsammans med 9 andra hundar, läxa till nästa vecka är platsliggning (varje gång) apport och ställande & läggande. Förhoppningsvis kan vi nå ett 3:e pris nästa gång vi vågar oss ut på tävling! King behöver få mogna och öva mer stadga först! Det är kul att träna tycker både King & jag!!!!

Inga kommentarer: