onsdag 21 oktober 2009

Prov nästa vecka

Tiden går fort när man har roligt, nästa vecka är det kursavslutning (Agility) med prov. Det blir till att jobba på med "Stanna Kvar". 30 meter känns som väldigt långt bort...
Vi fick idag jobba mer med target som King kan så vi fick jobba med nedfarten, target nedanför och se två tassar på target och två på brädan. Belöna nära hunden så att tyngdpunkten ligger på brädan?!! När hunden drar nedåt, mot targeten, så var snabb och belöna. Man jobbar in hindret bakifrån börjar med nedfarten och sen bygger man vidare. När hunden kan nedfarten så ska man ställa en godisskål en bit bort så att hunden springer framåt, gärna med hinder emellan.

Igår tränade vi lydnad, hopp över hindret (Inget problem), fritt följ o inkallning. I mitten av nov har vi kursavslutning med en låtsas tävling... det är mycket nu....

1 kommentar:

Jenny Beckman sa...

oj, avslutning med tävling! Hoppas att det inte är det på vår lydnadskurs, jag skulle bli jättenervös även om det är på skoj.

Har nog förresten bestämt mig för att anmäla till My dog. Så att jag inte står där sen och ångrar mig. Vi har några gallerior i gbg där man får ta med hunden, tänkte att det kan vara ett bra ställe att miljöträna lite innan STORA mässan..Vet inte hur hon reagerar på så mycket folk, men oftast är hon coolare än mig så det borde gå bra.