fredag 22 januari 2010

17 st på Kungsholmen

I veckans nummer av tidningen Vårt Kungsholmen kan man läsa om de vanligaste hundarna på Kungsholmen (Kings holme??!!!)
Populärast 1:a är Golden Retriever, 45 st, tätt följd av 2:an Labrador Retriever, 41 st. 33 st taxar bor här ,3:e plats, och sen på 11:e plats Dansk-svensk gårdshund med 17 st hundar!

Möter man Kungsholmens enda Engelska Bulldog så hälsa ordentligt!

17 st av denna trevliga ras, då börjar jag fundera på hur många av dom som jag träffat? I vår del bor det 3 st Pompe, King och Aida. Vi möter Thott ibland på promenad + en tik för några år sedan...Vore kul att ha en Kungsholms träff! Undra om det skulle gå att ordna? Hur får man tag i alla? Känner du ngn som bor på Kungsholmen med sin gårdshund? Be dom kontakta mig eller gå på nästa träff! En riktig utmaning - ifrån vilken del av Stockholm kommer flest hundar på träff? Eller varför inte - Vilken del av Sverige kan samla flest på träff?

4 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Vilken rolig utmaning, det borde göras på fler ställen. I mina närmsta kvarter i Kungsladugård, bor ett gäng numera, kanske 6-7 st gårdisar, men kanske ännu fler.
Från början var det bara lilla Idun (dotter till Vitas Mini Ebbe som Martina hade med sig som veteran isomras) som fanns här, sen kom Åssborn och Luma och nu ser jag fler och fler valpar....

Ewa sa...

Hej och tack för inlägget i vår GB! Ibland får man flyt och då är det bara att njuta! :-)
Har precis tittat igenom dina senaste blogginlägg och vilka underbara kort på dina fina barn ihop med Pompe - jag tror inte det finns någon annan ras som är så otroligt kärleksfull som våra gårdshundar. Det måste verkligen vara dubbel glädje med tvillingar.
Vad kul att du ska gå kurs för O'Shea - han är otroligt rolig och inspirerande, och det är tack vare honom som mina tjejer placerat sig såpass bra som de gjort på flera utställningar... :-)
Kram fr Ewa

Gabbi sa...

Vet inte riktigt om de bor på Kungsholmen men jag sålde Zkorpans bror Eddie Meduza till ett yngre par i Stockholm. De bor vid Vasastaden har jag för mig. Kanske inte Kungsholmen men bra nära iallfall! =)Tror de varit på någon träff men vilken utav dem det var minns jag inte.

Anonym sa...

Hej hej! Jag är en del av det yngre paret som har Eddie=) Jag tror det finns en del gårdshundar även i vasastan. Vi tänkte gå på gårdshundsträffen på drottningholm den 28 februari, kanske vi ses där!