lördag 30 januari 2010

Lycklig dotter - Stolt mamma


Första lektionen i höstas

Min duktiga dotter fick börja på pröva på ridning i höstas.
30 min lektion, lära sig sitta rätt, hålla rätt i tygeln, skritta svänga, halt och rida lätt i trav, med ledare. Dom flesta av hästarna är jättesnälla men nga är lite busigare... När dottern red för för nga gånger sen så hade hon en busigare häst som inte riktigt ville bli ledd så det slutade med att hon fick sitta av och den hästen går inte med på de lektionerna längre.
Dottern är en ganska så tuff tjej som gärna vill rida så hon vågade fortsätta! Även om hon allt var lite blek om nosen gången efter.
Så idag var det ridning igen, jag ledde, och när vi travade så sa ridläraren till mig att släppa och springa bredvid och sen fick jag ställa mig i mitten. Dottern red lätt, styrde hästen och fortsatte lektionen på egen hand! Vilket leende och hur mycket växte hon inte!!!! Så duktig! Nästa lektion rider du själv, det gick jättebra, berömde ridläraren! Jag är såå stolt!

2 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

VAd härligt, ridning är så rolig träning och en hästkompis är det finaste som finns!

Skogsstjärna sa...

Visst blir man alldeles knottrig av lycka när ens barn (eller hundar, föralldel) gör såna genombrott i något? ;)