måndag 22 februari 2010

Det är kallt nu


Frost i skägget och frusna tassar


Löptik på G???

-20 i morse och inga kommunikationer. Tur att vi har bil, så jag kom till jobbet och sen hem på kvällen, det tog tid men jag kom hem!
Jag mötte en väninna som lämnad barnet i skolan och så fick hon skjuts till jobbet, har man bil så har man. En stackars pojke i 10-års åldern stod och väntade på tåget som inte skulle gå, men han skulle åt andra hållet, så tyvärr han kunde inte få skjuts....stackarn, hoppas att det ordnade sig.
Imorgon bitti ska tydligen tågen vända vid vår station så jag hoppas på det. (Maken säger det och han jobbar på spårvägen så han borde veta???....)

Hundarna tycker inte att det är så kul, det är kallt om tassarna. Framför allt King får snö i tassen. I morse stannade han lyfte på ena tassen, jag fick ta av mig vanten och få bort snön, han satte ner tassen och lyfte direkt på nästa och nästa och nästa....sen gick vi vidare.

Var är våren, regnet och alla kladdiga hundar???

2 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Ja, situationen är helt galen här med, i mitt område är det knappt plogat-de försöker ploga spårvagnsspåren istället... Har också tagit bilen till jobbet de här dagarna-alldeles för kallt att gå..

Luma hoppar också runt på 3 ben, och jag värmer på samma sätt som du beskrev. Det blir lite bättre när jag smörjt tassarna...

väldigt snyggt täcke på King förresten!!!

Lena sa...

Skrattar lite sisådär norrbottniskt. Vi har haft mellan minus 25 och minus 30 i flera veckor nu. Men vi har ju en helt annan förberedelse för det här uppe, händer ju liksom varje år men i år är det ovanligt länge bara. Snart blir det bättre hoppas vi för inte är det kul för våra vovvar.

Vi njuuuuuuuter av valpara allt vi bara kan, dom är så fantastiska nu så det är inte klokt. Imorse var det speciellt fantastiskt då dom fick älgfärs igår och tydligen slog loss magarna på dom så hela tvättstugan var sprutmålad.....

Men vad gör väl det, vi har ju vatten även här. Och nu är ordningen återställd och alla sover i en stor hög efter morgonmaten och morgonbuset. Ha en toppenvecka.

Bensbygänget