söndag 7 februari 2010

Livet fortsätter

King har fått kralligare bröstkorg, om jag mäter bakom frambenen så är han 55 cm runt. Pompe mäter 58cm. När jag mätte förra gången så skilde det 7 cm. Han växer på sig, grabben!
Dottern har kommit med i en ridgrupp för juniorer, det gick alldeles utmärkt igår att rida själv!



Det har vecka med sorg. Dottern har sorg. Hon är ledsen och pratar mycket om Snöboll men ser också framåt. Dvärghamster igen eller gerbil?

Snöboll låg nere i buren i torsdagsmorse och var inte pigg. I vanliga fall kom hon alltid fram och ville bli klappad, men inte i torsdags. Jag tog upp henne och barnen klappade henne. Hon såg svag ut och andades kort. Dottern har vetat hela tiden att en hamster lever i 1-2 år. Snöboll tittades till hela morgonen och klappades, "Krya på dig" eller "Trevlig resa till hamsterhimlen" sa barnen bla.
Jag köpte en svart liten papplåda på lunchen utifall att...
Ringde hem och jo Snöboll låg död i sin bur. Gick tidigare ifrån jobbet och hämtade barnen i skolan, maken brukar hämta dom, men det kändes viktigt att vara med. Jag berättade för barnen och när vi kom hem så bäddade dottern papplådan med hamstervadd och så lade vi Snöboll på vadden i lådan. Tårarna rann och dottern klappade på sin älskade lilla hamster. Dottern bar omkring på lådan, stängde och öppnade och klappade igen. Den fick stå på köksbordet hela eftermiddagen. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra med lådan så nu står den i frysen i väntan på vår och en ev begravning. Buren är rengjord och får inte ställas undan. Det får ta den tid det tar... dottern ville att jag skulle skriva vad hon sa på bloggen och då gjorde jag det.
Pompe håller koll på buren och förstår inte var hamstern är.

Att ha husdjur är kärlek, omtanke och hela livet i en liten varelse som älskas. Att kunna säga "Jag är världens bästa hamstermatte" är också stolthet och att våga ta sitt ansvar redan som liten för någon som behöver en. Livet i ett koncentrat...

Inga kommentarer: