torsdag 4 februari 2010

Hamster sorg



"Min hamster Snöboll har dött idag. Vi är jätteledsna. Man blir så ledsen så att man måste börja gråta. Snöboll var världens bästa hamster, alltid snäll och gosig.
Det var alltid kul att se när hon rullade sig i tvätt sanden. Snöboll kunde hoppa över en galge som hinder, det var alltid kul! Hon brukade gå på sin vippbräda. Jag saknar henne redan nu, jättemycket.
Hon älskade att gå runt i sin boll. Hon gillade att dricka ur sin vattenflaska, det lät kul. När vi köpte henne så var hon den som jag såg allra först. Det var sött att höra henne pipa. Hon verkade förstå vad jag sa till henne, hon tyckte samma sak. Hon gillade att gnaga på sitt galler. Snöboll brukade pussa mig. När hon fick ett nytt hus så gillade hon inte det, så vi fick sätta in det gamla igen. Snöboll gillade alltid att få solrosfrön.
Jag kommer alltid att minnas henne." Saga

3 kommentarer:

Anna Dahl sa...

Så sorgligt...

Jenny Beckman sa...

Ja, så jättesorgligt! Snöboll väntar alldeles säkert vid regnbågsbron...

Anonym sa...

Hej
Lider verkligen med er.
Vet att det är tungt när man förlorar ens vän,har gjort det några ggr,alltid lika jobbigt.
Men man får tänka på allt det roliga som varit och att djuren finns i djurparadiset.Dom glömmer oss inte.
Kram till er
Karin /douglas