torsdag 2 juli 2009

Årets badpojkar





Att King simmar lärde vi oss förra året när han simmade efter änder. Han gillar att simma! Idag var det premiärbad med hela familjen! King springer och och sen simmar han ut igen, lungt och metodiskt.

Pompe tycker nog att vatten är bäst i vattenskålen, men som vanligt, (händer varje år!) så druttade han i spat! Sen var han tvungen att visa att han också kunde simma så ett par turer ut till husse blev det. Pompe stilen är högt huvud och raka höga ben, och fort fort upp igen!!!

Efter badet drog grabbarna en repa bland middags grillarna, men det gick bra! Två blöta hundar som springer vilt omkring, men det gick bra, och inget välte...

Dotterns glädje över att King simmade ut till henne visste inga gränser, leende var så stort!

3 kommentarer:

Anna Dahl sa...

Att king simmar efter ankor är jag inte alls förvånad över.Fråga Martina vad som hände en anka när jag och Lise-Lotte var på besök:))i dag har vi också varit och badat och jag kan förväxlas med en kräfta.Så är det när man smörjer in alla barnen och kollar så att hundarna inte blir för varma så glömmer man sig själv./Anna.D

Jenny Beckman sa...

Viken härlig plask-sim-stil Pompe har, underbart kort när han är på väg att halka i!

Lena sa...

Härliga badkillar. Mina tanter har aldrig gillat att bada, doppat benen på sin höjd. I år har vi Ipsi den självklara. Så när dottern gick ut i vattnet sa det bara plask plask så for hon i och roligt var det tyckte hon. For runt som torped och simmade som en liten.. ja gårdshund.

Tanterna glodde en stund men sen drabbades dom av hennes glädjeyttringar och hoppade i dom med. Var som tokiga, jag skrattade så jag tjöt. Så roligt dom hade.

Kommer ni något till Tollarp? Vi har anmält och planerar för resan. Ååå så jag ser fram emot att få se alla vovvar live, kan knappt vänta. Längtar....

Vi hörs, ha det världsbäst

//Bensbybadarna