tisdag 14 juli 2009

I form igen

Repad nos, rosa närmast nosen

King i Tollarp förra året, 5 mån


Pompe är i form igen! Borta är stelheten och vrålhungern. Han leker och busar som vanligt med King eller ligger och gnager på ngt gott tuggben. Det känns så bra!
Hittade inga fästingar igår, men jag har tagit bort många på honom.

Igår inhandlade jag slalompinnar så igår ikväll så tränade King och jag. Började med fyra pinnar och det gick bra. Han verkar komma ihåg ingången som vi övat på och sen var det bara att fortsätta. Han är duktig!

Det blir många träningspass nu då jag, (tokig?) anmält King till både lydnad och agility i Tollarp. Får se hur det går med träningen, går det dåligt får jag stryka oss. Men det är roligt med mål!

Carina tar med sig Jenna och jag tar med mig King och så åker vi ner till Tollarp tillsammans (Håll tummarna för att Carina får ledigt) och tältar. Det ska bli kul att få träffa alla trevliga människor och se alla hundar. Det är liksom en happening, tre dagar fulla med hundaktiviteter och hundsnack! Vad vi skrattade förra året när det var Husse med hund!

Carina fick vara tunnelvakt på "platten" som skulle dras rätt efter varje hund. Platt-tunnel heter plaaatten på skånska! I år ska vi tälta med två hundar bara det kan bli en happening....

4 kommentarer:

Siw, Titus, Elliot sa...

Vad skönt att Pompe mår bra igen. Just nu har vi en storsmitare här. Elliot rymmer minst 5-6 ggr varje dag. Som väl är vet vi var vi ska hämta honom, nämligen nere vid färjan. En dag tar han väl färjan över till norra sidan av älven.... Måste väl tipsa färjkarlen!
Vi ses i Tollarp

Anna Dahl sa...

Vad skönt att Pompe är som vanligt igen.Här firar vi med grisknorr på namnsdagen .Vi ses i Tollarp jag ska dit alla dagar.Hade tänkt att anmäla Folke först men är rädd att det kan bli för varmt:))om det nu inte regna så klart.Det blir flickorna som kommer i stället./Anna

Jenny Beckman sa...

Vad kul att du anmält honom till både agilityn och lydnaden! Jag har det som ett kanske-mål till nästa år!

Siw, Titus, Elliot sa...

Ja vilken titel på en film: Pompe och Elliot på luffen ..... Låter som en skånsk pilsnerfilm!!
Vi ses i Tollarp