fredag 10 juli 2009

Vila

Efter denna pärs så vilar nu Pompe. Igår ville han inte gå ut förrän på eftermiddagen men idag är han mycket piggare. Fortfarande öm och stel det blir bara korta rastningspromenader.
Vi gosar mycket och är på fästingjakt. Vi plockar och plockar. Vi har gått igenom hela hunden morgon och kväll men det dyker ständigt upp nya fästingar. Dom är så äckliga...

Jag tror att Pompe haft färre än 10 i hela sitt liv fram tills nu, vi har säkert plockat bort runt 40 stycken. Tur att den lilla snaran fungerar. På vissa ställen har han blivit lite svullen efter de små odjuren men jag hoppas att det lägger sig.
King har vi hittat 3 st på, en o-rolig premiär. I "vanliga" fall tycker jag att man ser fästingar som kryper på den vita hunden och så tar man bort dom då och slipper att dom biter. Förr om åren har Pompe fått Frontline men förra året och i år har jag inte velat sätta på honom ngt gift då han och King leker med och gnager på varandra. Vill ogärna att dom ska få i sig gifter? Halsband vågar jag inte då vi har barn som ständigt gosar med hundarna. Ngn som har ngt bra tips som fungerar?

Pompe är vrålhungrig och äter massor! Nu får han vila sig i form!

3 kommentarer:

Lena sa...

Hurra då får vi träffa dig och King så jätteroligt. Det ser vi fram emot och såklart att få se alla andra vovvar, vilken grej.

Här i norr har vi inga fästingar, så glad för det. Istället har vi mygg i massor, bläää, men dom ger inte vovvarna några större bekymmer. Där jag bor är det också rätt öppet så här är myggplågan måttlig.

Hoppas nu att Pompe hämtar sig snart så att dom får busa loss igen. Då syns vi om inte allt för länge, så kul.

//Bensbytjejerna

Siw sa...

Hej!
Vad skönt att Pompe hämtar sig. Men måste meddela att Lena har fel visst har vi fästingar i Norrbotten. Jag har plockat flera på Titus. Däremot bär de inte på några sjukdomar, än...

Vi ska också till Tollarp, då ses vi.
Krya på er
Siw, Titus, Elliot

Anonym sa...

Hej!

Tack för grattiset i min gästbok. Har du provat bärnstenshalsband mot fästingar? Himla & Mira har det på sig och de andra är utan för att jag ska se om jag tycker det hjälper, Himla har inte haft en fästing, Mira hade en två dagar efter jag satte på halsbandet men ingen efter det. De som är utan halsband har haft några få fästingar.
//Sofia, kennel Sofalex