lördag 25 juli 2009

Leda på Lida

Solen sken! Massvis av nya & gamla bekantskaper, alltid lika trevligt! Den sociala biten är nog det som är roligast, i alla fall så länge man får släta ettor...

Jag vill inte dissa att King fick en 1:a, jag vet att det är bra!!!!
Lars Adeheimer tycker "Ganska bra huvud som kunde vara mer utfyllt i nospartiet. Bra ögon o bett. Allt för tunga o stora öron. Bra hals. Allt för rak skuldra m för kort ö-arm påverkar hans frambens rörelse. Ngt för kilformad bröstkorg. Bra ben fötter o vinklar. Ngt för sluttande kors påverkar hans bakre benrörelse"
Räckte till en 4:e plac i kk av 5...ytterligare en slät etta.... fast då ska man ju assa & säga Jippi en etta hurra va bra!!!!! Nu tar vi om det !?
Hurra, King blev 4:a i Unghundsklassen!!! Jippi!!!

Det var många hundar idag 34 st och snyggast var veteranen Keans Alise (Pompes moster!) & BIM blev Jazzo, grattis till Marie & Anna!

Jag kanske borde ta med mig Pompe nästa gång och ställa honom som veteran? Är domarna lika petiga med tänderna då?

1 kommentar:

Jenny Beckman sa...

King är ju snyggast! Jag har sagt till Martina, att om en sisådär 5-6 år, när det är dags att ta hem en till vovve, då beställer jag en som ser ut som King. Brun-brun med ljusa ögon!